Slijedi još jedan članak namijenjen nastavnicima informatike. Prošli puta pisala sam o VPL-u – evaluatoru koji je u Loomen ugrađen kao aktivnost. To je odličan alat koji je moguće iskoristiti za formativno, ali i za sumativno vrednovanje. Prije nego što je evaluator dodan kao vrsta pitanja, VPL sam koristila za usmene ili pisane provjere znanja. Jedini problem je bilo to što je za svaki zadatak potrebno napraviti novi VPL, pa virtualne učionice postaju nepregledne. Zbog toga sam se jako razveselila kad sam pronašla novu vrstu pitanja – CodeRunner. Dodavanjem ove vrste pitanja moguće je napraviti odličan test.
Primjerice, za osnovna znanja na razini prepoznavanja odličan izbor su spajanje parova ili pitanje višestrukog odabira, a za provjeru razumijevanja gotovih algoritama, osim pitanja višestrukog odabira moguće je iskoristiti numeričko pitanje, umetanje riječi koje nedostaju, slaganje u zadanom redoslijedu … Do dodavanja CodeRunner pitanja i ovako složen test bio je solidan način za provjeru znanja, ali samostalno rješavanje zadataka moralo se dodatno provjeravati. Sada je moguće dodati nekoliko CodeRunner pitanja i sve je obuhvaćeno.
U videu 1 pogledajte primjer jednog kratkog testa. Video je bez zvuka, a u CodeRunner pitanjima prikazuje na koji način se provjerava ispravnost koda, kako se ispravljaju pogreške i na koji način ispravci utječu na konačan broj bodova. Želite li, možete ga riješiti ovdje. Naravno, morat ćete se prijaviti svojim AAI@EduHr korisničkim podatcima i upisati u kolegij. U pitanju je kolegij koji se ne koristi u nastavi, već mu je namjena upravo edukacija nastavnika.
CodeRunner
Kao što sam već nekoliko puta spomenula, CodeRunner je vrsta pitanja. Može se koristiti za upisivanje dijela programa kojeg učenici trebaju završiti Ili izradu kompletnog programskog rješenja. Trenutno podržava Pascal, Python2, Python3, C, C++, Javu, PHP, JavaScript, Octave i Matlab.
Dodavanje CodeRunner pitanja u bazu pitanja
O dodavanju pitanja u bazu čitali ste u članku Izrada pitanja u Loomenu, pa taj dio neću ponavljati. CR pitanje dodaje se kao i svako drugo.
Nakon dodavanje slijedu uređivanje postavki. Na početku je potrebno odrediti programski jezik. CR, na žalost, ne omogućuje automatsko prepoznavanje jezika. U ovom dijelu moguće je odrediti broj linija u prozoru za unos koda (Answer box), omogućiti ili onemogućiti učeniku testiranje prije predaje (Precheck) te odabrati mora li program proći sve test primjere ili će se bodovati svaki test primjer posebno (Marking).
U sljedećem bloku unose se naziv i tekst pitanja te određuje broj bodova za to pitanje.
U bloku Answer unosi se rješenje zadatka. Ono će se pokazati učeniku nakon završetka testa. Ne određuje način na koji se mora riješiti zadatak. Točnost rješenja provjerava se test primjerima. Preporučljivo je uključiti mogućnost Validate on save, jer će se u tom slučaju prilikom spremanja pitanja provjeriti test primjeri i rješenje. Time se mogućnost pogreške svodi na minimum.
Answer box preload omogućuje dodavanje naredbi koje želite da se učitaju zajedno s pitanjem. Upravo taj dio omogućuje postavljanje pitanja na način da učenici samo dodaju ili premjeste naredbu na odgovarajuće mjesto. U primjeru na slici 5 učenici trebaju u program dodati naredbu grananja.
Želite li da učenici sami naprave cijeli program, Answer box preload ostavite prazan.
Na kraju preostaje upisati test primjere i spremiti pitanje. Broj test primjera nije ograničen, ali birajte ih pažljivo kako bi provjerili sve što ste zadali. Uključite li mogućnost Use as example, učenicima će se taj test primjer prikazati prilikom rješavanja zadatka. Dobro je da prikažete jedan ili dva test primjera kako bi učenici mogli provjeriti svoja rješenja, ali i način na koji se unose ulazne vrijednosti i prikazuju rezultati.
Nakon unošenja test primjera potrebno je spremiti promjene i pitanje je spremno za korištenje. Nadam se da ćete pokušati. Sretno 🙂