Ocjenjivanje zadaće

U prošlom postu pisala sam o dodavanju Zadaće u Loomen kolegij. Danas ću se fokusirati na ocjenjivanje.

Nismo li mijenjali postavke u dijelu Ocjena, način ocjenjivanja postavljen je na jednostavno direktno ocjenjivanje, vrsta Bod, a najveći broj bodova postavljen je na 100. Svaki od ovih elemenata jednostavno je prilagoditi svojim potrebama.

Slika 1. Postavke ocjenjivanja zadaće

Najjednostavnija promjena je promjena broja bodova. Nakon što smo prilagodili broj bodova i spremili promjene, zadaća je spremna za predaju i ocjenjivanje. Do informacija o broju predanih zadaća i broju zadaća koje je potrebno ocijeniti dolazimo klikom na zadaću.

Slika 2. Informacije o ocjenjivanju

Klikom na gumb Prikaži sve predane zadaće pokazat će se status zadaće za svakog učenika (predana na ocjenjivanje, nije predana, zakašnjela predaja) i omogućiti ocjenjivanje predanih zadaća. Gumb Ocjena vodi nas direktno na ocjenjivanje zadaća.

Slika 3. Ocjenjivanje i povratne informacije

Izgled dijela za ocjenjivanje može se razlikovati, ovisno o tome koji je način ocjenjivanja i povratnih informacija odabran. Nakon upisivanja i pohranjivanja komentara i/ili povratne informacije i ocjene potrebno je spremiti promjene. Kod spremanja promjena omogućeno je uključivanje mogućnosti obavještavanja učenika o ocjeni zadaće. U tom će slučaju učeniku biti poslana automatska poruka elektroničke pošte da je zadaća ocijenjena.

Slika 4. Pohranjivanje ocjene

Ovakav način ocjenjivanja je dovoljan za većinu zadaća. U mom predmetu velik dio zadaća su digitalni sadržaji koje je praktično ocjenjivati kroz rubrike. Koristim li jednostavan način ocjenjivanja, za bilješke i rubrike moram koristiti papir ili neku dodatnu aplikaciju. U prošlom postu mogli ste vidjeti da sam u tu svrhu koristila tablicu u Excelu u koju sam upisivala bodove po kategorijama za svakog učenika. Povratne informacije zatim sam im iz rubrika prenosila u Loomen. Na taj način sam zimus ocijenila preko 80 prezentacija i nisam baš bila oduševljena cijelom procedurom. Zbog toga sam za sljedeću zadaću odlučila proučiti i ostale načine ocjenjivanja. I nisam pogriješila.

Slika 5. Povratne informacije za učeničke radove

Ocjenjivanje pomoću rubrika

Rubrike su se pokazale kao izvrstan način za procjenu digitalnih sadržaja koje izrađuju učenici (od prezentacija, tekstualnih dokumenta, plakata, sve do aplikacija). Kad ih jednom napravimo, jednostavno ih je dodati u Loomen. Idemo redom. Moguće ih je urediti u postavkama zadaće. Ne zaboravite, da bi mogli otvoriti postavke potrebno je omogućiti izmjene u kolegiju.

Slika 6. Postavke zadaće

Nakon što otvorimo postavke zadaće, potrebno je potražiti dio Ocjena i promijeniti način ocjenjivanja u Rubrike. Klikom na gumb Pohrani i prikaži pokrećemo postupak dodavanja rubrika.

Prvi korak je stvaranje obrasca za ocjenjivanje. Odaberimo mogućnost Stvori novi obrazac za ocjenjivanje iz početka.

Slika 7. Pokretanje stvaranja obrasca za ocjenjivanje

Krenimo s izradom rubrika. Najprije je potrebno upisati naziv i opis obrasca.

Slika 8. Zadavanje rubrike – naziv i opis

Zatim kreiramo rubrike. Prvi podatak je kriterij, a zatim razine. U početku se na obrascu nalazi jedan kriterij s tri razine (0, 1 i 2 boda). Za uklanjanje razine dovoljno je pritisnuti x pored broja bodova, dok je za dodavanje razine potrebno kliknuti na gumb Dodajte razinu. Nakon uređivanja kriterija, klikom na gumb Dodaj kriterij dodaje se novi (Slika 9). Prilično jednostavno, zar ne?

Slika 9. Uređivanje rubrika

Na kraju je potrebno odabrati mogućnosti rubrike, pohraniti promjene i obrazac učiniti dostupnim (Slika 10). Mogućnosti rubrike prilagodite svojoj zadaći.

Slika 10. Uređivanje opcija i pograna rubrike

Postupak izrade rubrike (ili naknadne izmjene) moguće je pokrenuti i iz bloka Postavke koji se pojavljuje nakon što odaberemo zadaću. Želimo li rubrike dopuniti dovoljno je kliknuti na mogućnost Zadajte rubrike.

Slika 11. Administracija zadaće u bloku Postavke

Postupak ocjenjivanja pomoću rubrike

Postupak ocjenjivanja pomoću rubrika je jednostavan. Kad odaberemo zadaću koju želimo ocijeniti, za svaki kriterij označimo razinu na kojoj se zadaća nalazi. Odabrana razina prikazuje se u drugoj boji. Ako smo među ponuđenim mogućnostima rubrike dopustili dodavanje napomena, na kraju svakog kriterija nalazi se pravokutnik u kojem je moguće upisati komentar. Nakon označavanja razina za svaki kriterij, ocjenjivanje je gotovo :). Puno jednostavnije od unosa u Excel tablicu ili pisanja na papir, zar ne?

Slika 12. Ocjenjivanje zadaće pomoću rubrika

Što je s obrascima?

Osim jednostavnog direktnog ocjenjivanja i rubrika postoji i treća mogućnost: obrazac za ocjenjivanje. Ova mogućnost je također vrlo korisna. U obrazac postavimo pitanja/kriterije prema kojima se određuje broj bodova. Svaki kriterij može imati drugačiji broj bodova, jer prilikom uređivanja kriterija određujemo najveći mogući broj bodova. Na sljedećoj slici prikazano je kako izgleda ocjenjivanje pomoću obrasca:

Slika 13. Ocjenjivanje pomoću obrasca

Izrada obrasca za ocjenjivanje gotovo je identična izradi rubrike a nema potrebe opisivati cijeli postupak. Za odabrani kriterij potrebno je upisati naziv i najveći mogući broj bodova. Opisi za učenike i nastavnike nisu obavezni, ali je njihovo dodavanje korisno. Opis za nastavnike moguće je iskoristiti kao uputu za ocjenjivanje, kao što je to prikazano na slici 14.

Slika 14. Uređivanje obrasca za ocjenjivanje

Nadam se da će Vam ovaj post pomoći i olakšati ocjenjivanje zadaća.

Nekoliko korisnih informacija

Na stranici Udaljeno učenje nalazi se dokument Moodle upute za učitelje i nastavnike koji je izrađen za potrebe situacije u kojoj se trenutno nalazimo. Također je dostupan i Moodle dizajner tečaj za samostalno učenje. Rađen je za stariju verziju Moodlea, ali može pomoći.

Također je u tijeku međunarodni tečaj Learn Moodle Basic, koji je počeo u ponedjeljak. Vjerojatno mu se još možete priključiti. Više informacija o tečaju možete potražiti na Loomen forumu.

Podsjećam da trenutno nema mogućnosti za otvaranjem novih kolegija na Loomenu, već se kolegiji otvaraju na Loomenu 2 (osnovne škole) i Loomenu 3 (srednje škole). Na tim sustavima manje je dostupnih aktivnosti i resursa u odnosu na Loomen, ali su one usklađene s priručnikom i omogućuju normalno odvijanje nastave u ovim okolnostima.

Za sve upite slobodno se obratite CARNET Loomen timu koji odgovara i pomaže u najkraće mogućem roku.

U sljedećim postovima nastavljam s uputama. Slobodno u komentarima predložite temu. #ostanidoma i uči Loomen 🙂