Kako pojednostavniti predaju i pregledavanje učeničkih radova?

Prolazi i drugi tjedan naše online nastave. Polako se svi navikavamo i pokušavamo i sebi i učenicima olakšati komunikaciju i cjelokupni posao. Zanimljivo je na koje se sve načine snalazimo prilikom preuzimanja i vrednovanja zadaća te slanja povratnih informacija. Koriste se privatne poruke na mreži (Yammer, primjerice), poruke elektroničke pošte, dijeljenje datoteka postavljenih u “oblak” i još mnogi načini.

Korisnicima Loomena za predaju i pregled učeničkih radova na raspolaganju je aktivnost Zadaća. Vjerujem da je to, uz test, jedna od češće korištenih aktivnosti.
Tražeći najbolji način da ocijenim radove svojih učenika, pregledavala sam mogućnosti ocjenjivanja koje ima aktivnost Zadaća i otkrila odličnu stvar – ocjenjivanje pomoću rubrika. I baš to me je navelo da se prihvatim pisanja današnjeg posta. Nema više rubrika u Excelu i zapisivanja bodova za svakog učenika, pa upisivanja povratnih informacija što zahtjeva puno vremena i koncentracije. Loomen nam omogućuje da jednostavno izradimo rubrike i primijenimo ih u vrednovanju učeničkih radova. Kako ovaj post ne bi bio predugačak, slijedi opis postupka dodavanja zadaće u kolegij. Dodavanje i uređivanje rubrika pričekat će sljedeći post.

Slika 1. Excel tablica s rubrikama koju sam koristila za vrednovanje učeničkih radova
Slika 2. Rubrike u Loomenu

Krenimo od početka – dodavanje zadaće u kolegij

Da bi dodali zadaću potrebno je omogućiti izmjene na kolegiju. Omogućavanje izmjena je prvi korak u dodavanju bilo kakvih sadržaja u Loomen kolegij, a postupak je jednostavan. Pronađemo i otvorimo izbornik s akcijama i odaberemo mogućnost Omogući izmjene.

Omogućavanje izmjena u kolegiju
Slika 3. Omogućavanje izmjena u kolegiju
Prikaz sadržaja kolegija s isključenim i uključenim omogućavanjem izmjena
Slika 4. Usporedba izgleda kolegija s onemogućenim (lijevo) i omogućenim (desno) izmjenama

Na dnu svake teme sada se pojavila mogućnost Dodajte aktivnost ili resurs. Aktivnosti koristimo za interakciju s učenicima (igre, testovi, kvizovi, ankete, zadaće…), dok resursima postavljamo materijale (linkovi, datoteke, knjige, stranice…).

Slika 5. Dodavanje aktivnosti ili resursa

Dodajmo našu prvu zadaću

Klik na mogućnost Dodajte aktivnost ili resurs otvara dijaloški okvir s popisom aktivnosti i resursa. Pronađemo na popisu aktivnosti Zadaća, odaberemo ju i kliknemo na gumb Dodajte.

Odabir aktivnosti Zadaća
Slika 6. Odabir aktivnosti Zadaća.

Sada slijedi uređivanje zadaće. Najprije je potrebno upisati naziv zadaće i upute za učenike, a zatim odabrati postavke uz dostupnost i vrstu zadaće, vrste povratnih informacija, ocjenjivanje…

Slika 7. Postavke Zadaće

Kad se odaberu postavke jednom od mogućnosti Pohrani i vrati se na stranicu e-kolegija i Pohrani i prikaži potrebno je spremiti Zadaću.

Slika 8. Spremanje postavki zadaće

Početne se postavke mogu vrlo jednostavno promijeniti. Dovoljno je otvoriti padajući izbornik koji se nalazi pored zadaće i odabrati mogućnost Uredi postavke.

Slika 9. Naknadne promjene postavki Zadaće

Dodali smo zadaću u kolegij. Učenici sada imaju mjesto na koje mogu postaviti svoj uradak te pričekati ocjenu i komentare.

1 thought on “Kako pojednostavniti predaju i pregledavanje učeničkih radova?”

Leave a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Još objava:

Image by macrovector on Freepik

Probna matura iz informatike u Loomen okruženju

Kako bi olakšale ovogodišnje provođenje probne mature iz informatike U kolegij Pripreme za ispit iz informatike na državnoj maturi dodale smo test probne mature. Zato zaboravite printanje, ključeve za odgovore i ručno ispravljanje i provedite probnu maturu bez dodatnih poslova 🙂